Diverse annen info for oss i borettslaget

TV og internettleverandør

Dokken borettslag har inngått avtale med Telenor som gir alle beboere TV og bredbånd. Avtalen heter KOMPLETT og innebærer installert dekoder og bredbånd i leiligheten. Prisen inngår i fellesutgiftene.
Med T-We fra Telenor kan du skreddersy ditt eget TV-tilbud. Du velger selv hvilket TV- og strømmeinnhold du vil ha. Du kan velge inn populære strømmetjenester som HBO med flere på Mine Sider på telenor.no. Husk også å laste ned T-We-appen.
Abonnementet inkluderer sikkerhetspakke, fire e-postadresser og lån av modem/hjemmesentral.
For mer informasjon om hastigheten på ditt bredbånd se telenor.no/fiber

Når du bestiller produkter og tjenester utover din KOMPLETT-avtale mottar du egne fakturaer på disse. Har du allerede et abonnement på bredbånd eller dekoder hos Telenor, gjør vi oppmerksom på at alle utstedte fakturaer må innbetales for å sikre korrekt registrering av ditt avtaleforhold.
Har du ikke allerede en bruker på Telenor.no/minesider registrerer du deg enkelt første gang du logger deg på. Her kan du blant annet sjekke faktura samt endre eller bestille tjenester. Sørg også for at informasjonen vi har om deg alltid er oppdatert slik at du alltid kan motta nødvendig informasjon om dine abonnement og tjenester.
Lurer du på noe?
Du finner svar på det meste på telenor.no. Telefon 915 09000

Låsesystem/nøkler

Borettslaget har SALTO elektronisk adgangskontroll på de fleste fellesdører i borettslaget. Adgangskontrollen består av elektroniske nøkkelbrikker. Nøkkelbrikkene regulerer hvilke oppganger og fellesområder den enkelte andelseier får tilgang til. 

Hver leilighet har fått tildelt tre nøkkelbrikker og den enkelte andelseier har ansvar for de tildelte brikkene. Ved tap av nøkkel skal andelseier snarest kontakte styret eller vaktmester slik at tapt nøkkel kan deaktiveres. På denne måten sikrer vi at uvedkommende ikke får tilgang til borettslagets bygningsmasse. Ny nøkkel kan tildeles på forespørsel mot et gebyr.

Nøkkelsystemet gir borettslaget mulighet til å kontrollere bruken av fellesdørene i bygningene. Bruken av nøkkelbrikkene loggføres og denne informasjonen kan f.eks. videreformidles til politiet ved lovbrudd på borettslagets eiendom. Styret er ansvarlig for at personvernloven blir overholdt.

Nøkkelsystemet inn til den enkelte leilighet er ordinære nøkler. Kopi av nøkler krever tillatelse av vaktmester.

Den enkelte andelseier og beboer er ansvarlig for å ikke gi uvedkommende tilgang til borettslagets bygningsmasse.

Unngå fuktskader

Det er et par enkle grep du som beboer kan gjøre for å unngå fuktskader/ vannlekkasjer. Med tanke på lekkasjer kan du enkelt sjekke om du har våtromsmembran på badet. I perioder med mye nedbør er det viktig å sjekke at vannet renner vekk fra balkong. Løv og skitt kan tette sluket og gi lekkasjer inn i bygget. Vær imidlertid oppmerksom på at den kanskje viktigste årsaken til fuktskader er tørking av klær i leiligheten. Tegn på fuktskader er at maling flasser av på vegg og i tak.

Hva dekkes av forsikring og hva dekkes av beboer?

I utgangspunktet dekker borettslaget skader på bygget, mens hver enkelt andelseier er ansvarlig for sin andel. Ta kontakt med forsikringsansvarlig eller vaktmester om du mistenker at du har en skade, eller har spørsmål knyttet til forsikring.

Skadedyr

Dersom du opplever uønskede gjester i leiligheten din er det greit å vite at borettslaget har en avtale med en leverandør av skadedyrbekjempelse. Er du usikker på om du har skadedyr i leiligheten? Ta kontakt med vaktmester så snart som mulig. Følg denne lenken for en oversikt over vanlige skadedyr (fra Folkehelseinstituttet).


Har du spørsmål? Ta kontakt med
styret@dokkenbl.no.